Post festum

Påsken firas inte särskilt mycket i detta buddhistiska land. Nu på långfredagen kan man göra bokslut över Songkran: På minussidan, ca 300 döda och 3000 skadade i trafiken. De flesta olyckor beroende på drunk driving. På plussidan, ett ojämförligt party över 3 -4  dagar. Barn och vuxna i ett tokigt kaos.
 
För egen del försökte jag hålla mig utanför (har ju varit med om ett antal av dessa). Var dock tvungen att ge mig ut i trafiken på söndagen). Golf på Black Mountain med goda vänner, litet vatten på vägen OK. Vi hade en underbar (inte helt alkoholfri) runda, helt ensamma. Denna dagen gjorde folk annat än spelade golf. Hem, sova litet, sedan var det Mastersvaka. Jonas Blixt spelad rutinerat och delade andraplatsen. I säng 0600. Upp igen för lamm- och poolparty kl 1500. Blev sent (ej bil). Man märker tilltagande ålder när några uppochnervända dygn med alkohol kräver minst två (kanske tre) väldigt stillsamma dagar.
 
Idag en fin "millionaire round", dvs man är ensam på banan och kan spela på tre timmar. När det är +40C är man tacksam för snabbt spel.
 
Nu till nya husdjur:
 
Denna flaggermus kom in till mig för några dagar sedan, har gömt sig (se damm på tassarna) nu ute
 
Ian räddade denna valpen från en säker död mitt på motorvägen
 
Söt, men kan troligen inte stanna här: Obs, svart svans och nos... I dåligt skick, men coming on.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0