Gott Nytt År

Jag börjar med grumpy: gick in på SVT play för att få julstämning via "Christer Sjögrens jul". Det var dumt gjort, hr Sjögren har passerat bäst-före. Dessutom gav han sig på sånger som herrar Presley och Crosby gjort så oändligt mycket bättre. Med sin halvdarriga baryton gjorde han sig mest löjlig, desssutom skall han undvika att visa sig i närbild. En ung man, Andreas Weise, visade sig helt sakna sångröst. Den tredje deltagaren, Gunhild Carling, var närmast manisk i sitt framträdande, men hon spelade trumpet och trombone förstklassigt. Behållningen var Sandviken Big Band, en fullödig swingorkester.
 
Nu är julhelgen avklarad. Julafton trivsam hos goda vänner i byn, juldagen en klassisk engelsk julmiddag. på Palm Hills
 
 
Detta var min första middag enligt engelsk modell. Välkomstdrink, eggnog, förrätt lax, räkor i majonäs samt Janssons frestelse som jag hade lagat (inte helt traditionsenligt), sedan kom kalkonen med alla tillbehör. Stuffingen och cranberrysauce var höjdpunkter här. Efter detta ostar med portvin, årgång 1977, här var det viktigt att karraffen skickades på rätt sätt, dvs från hjärtat. Middagen avslutades med små fruktpajer, tillbehör var butterscotchsauce i stället för vaniljsås, gott. Efter middagen vidtog pokulerande i vänskaplig anda. Jag var så förnuftig att jag hade min driver som lämnade och hämtade. Natten blev ungefär likadan som den kunde bli förr när jag hade förätit mig på julbord.
 
Nu har det varit några återhämtningsdagar, men jag är inte säker på att jag vill fira i natt. Vi får se...
 
Gott Nytt År
Eftersom jag inte har fått någon ordning på bildvisandet får det bli favorit i repris
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0