Chinese new year

Lapsus: Igår, en av de mest trafikintensiva dagarna i Hua Hin, pga kinesiska nyårsfirandet, körde jag till staden. Tandläkarbesök, trodde jag. Jag lämnade fram min bokning, fick beskedet att det var fredag,ok, men nästa vecka... Jag kom hem sent omsider. Stor försiktighet nödvändig i den myllrande trafiken.
 
Vetenskap: Jag har genomfört två vetenskapliga undersökningar (på Facebook). Dessa visar 1. Jag har inte benägenhet för Alzheimers 2. Min mentala ålder är 19 år (överraskande hög).
 
Närmaste schemat.
Idag åkte julen ut. Alla dekorationer nerpackade inför nästa jul/nyår.
Sö: Golf Palm Hills
Må: Toyota service
Ti Golf, Black Mountain
On: Fridag
To: Golf Palm Hills
Fre: Tandläkaren, alltså
Lö: Balut
Sö: Avstår från golf 0712
 
Som förströelse har jag tittat på några avsnitt av "Så skall det låta". Verkar väldigt ojämnt. Ett program var njutbart med fina, musikaliska artister. Dessutom med tre halt otatuerade kvinnor. Tack!  Ett annat var helt onjutbart,med en åldrad "rocksångare" som sjöng falskt på stockholmsbruten engelska. Jag stängde av efter fem minuter. Var det han med "Be bop aluba"?
 
Thailand är torrlagt från kl 1800 ikväll till midnatt imorgon. Detta för att undvika konflikter i rusets tecken. Med den kännedom jag har om Thaipeoples drinkinghabits, tror jag att detta är ett hårt slag i luften. Turister, bar- och resturangägare irriteras dock.
 
Vad får vi göra för 20 Baht?
 
Trafik
 

Kommentarer
Postat av: Lars P Merkel

Jag tror inte på vetenskapliga undersokningar som inte redovisar underlaget!

Svar: Jag redovisar endast vetenskapliga resultaten.
Olle Gard

2014-02-04 @ 17:49:36
Postat av: gunnar sandell

God fortsättning på det nya året Olle. Ser rätt jäktigt ut den första veckan. I alla fall i en pensionärs ögon. Men jag antar att du tar ett brake då och då. Äntligen har jag hittat den här sidan. Jag är en usel datorhanterare (att inte kunna skilja på data och dator är som att inte kunna skilja på tvätt och tvättmaskin, som en messerschmitt en gång sa till mig. Rätt hade han också den jäkeln) och glömsk dessutom. Men nu ska jag försöka kolla av vad du gör. Lev gott min vän. Hustrun hälsar

Svar: Hej Gunnar,Du kommenterar ett två år gammalt inlägg. Ja det är inte mycket omväxling, så det kunde duga för i år också.
Olle Gard

2016-01-06 @ 08:25:06
Postat av: gunnar sandell

Olle min vän. Likt medeltidens flagellanter piskar jag min rygg och rodnar långt upp i den morronrufsiga kalufsen. Jag försökte skypa med dig, upptäckte att du var off line (som vi säger på svenska) och tänkte att nu vore det väl själva... om jag inte ska försöka hitta Olles blogg. Och lätt som en plätt, bara att googla på dig. Letade förgäves efter nån datering, men förstod av innehållet att det var runt nyår. Idag, med friska ögon, ser jag ju datumet tydligt. Som jag dessutom har friska öron idag gjorde jag nytt skypeförsök. Inser att tidsskillnaden försvårar kontakt så här dags (0800 UCT). Kanske bättre försöka senare, när det är kväller hos dig. Hoppas i alla fall att du har det bra. Vi hörs.

2016-01-07 @ 08:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0