Stora och små bekymmer

Nu tillbaka i bloggandet
 
Avd små bekymmer:
1 Alldeles utanför vår entrance bygger man nu en runway för att utöka flygplatsens kapacitet (se bilder). Jag är glad att jag bor närmare havet, berörs alltså inte av detta byggnadsverk som utnyttjar all tillgänglig yta.
2 Denna blogg har ibland gett inblickar i mitt privata liv. Tyvärr har det visat sig att även svenskar kan ägna sig åt den thailändska nationalsporten -gossiping. Någon/några använder min relativt harmlösa information i förvrängd och utvidgad form. Min slutsats är att jag måste vara mer återhållsam (tråkigare) för att inte bli offer för mer skvaller.
3 Mitt emailkonto (adressbok) kapades före nyår, Återställning var inte möjlig. Ny adress: [email protected].
 
Avd stora bekymmer
Ingen har väl missat att det pågår demonstrationer i Bangkok. Mina vänner och jag är överens om att detta är ett revolutionsförsök. Man vill störta den relativt demokratiskt valda regeringen genom väldiga övergrepp på de demokratiska värdena. Nu har många thailändare hindrats från att förhandsrösta. Demonstranter blockerar vallokalerna. I ett reportage i svensk radio spekulerades om vi nu bevittnar en kamp om vem som skall efterträda kungen.
 
PS Apropå skvaller. Risskörden blev bra, jag fick pengarna tillbaka.
 
Poolområdet inskränkt
 
Hur kul är detta? Orolig för varanerna som tidigare hittade mat i den nu torrlagda gölen
 
Samma hus från ett annat håll. Kul?
 
Exploatering?
 
Kanske tjatig, men vår pool ligger alldeles bakom huset
 
Skonad pool
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid o Christer

Det finns uppenbarligen mycket att begrunda i världen. Dock får man inte bli alltför nedtryckt av varken det ena eller det andra. Golfbanan - hoppas jag - berörs ej av flyget? Kram!

2014-01-28 @ 15:33:55
Postat av: lars p merkel

Jag som har sett fram mot tillgång på ris livet ut!

Alltså, inget ris, inget skvaller!

2014-01-28 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0