Investeringar

Varma dagar kräver olika drycker. Jag upptäckte att mitt ordinarie kylskåp hade blivit för litet för: vatten, öl, vin, cola, juice, tonic och vodka/gin. Alltså, nytt kylskåp för drycker inköptes.
 
Skaffa kylskåp var enkelt, men häromdagen tog vattnet slut. Dusch, toalett, disk, allt var torrt. Problemet är att vår "ägare" inte har insett de stora problem vägbygget utanför oss innebär. Entreprenören har helt enkelt grävt av tillflödet av hushållsvatten. I sann maffiaanda kräver man 900 000 Baht för att koppla på vattnet igen. Vi tackade nej och löser nu vattenförsörjningen med en tankbil som levererar till våra nyinköpta vattentankar. På någon månads sikt kommer vi att bli uppkopplade på Cha Ams vattennät. I Thailand säger man "water is business". Nu alldeles uppenbart.
 
I övrigt lugna dagar. I morgon golf och Balut. Söndagen får väl ägnas åt kroppen.
 
För intresserade kan jag berätta att jag har gjort hälsokontroll på Bangkok Hospital. Inga åkommor som kräver medicin, men jag fick några förhållningsregler...(t ex undvik: fett, socker och seafood).
 
Min fina vattentank
 
Claus, min gode vän och granne installerade tanken: Ett avancerat jobb som krävde planering.
 
Obekväm arbetsställning
 
Glada efter väl förrättat värv, nu kan jag duscha!
 
Jag höll på att glömma kylskåpet. Värmen kräver dessa drycker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0