Naturens under

Häromkvällen satt jag på altanen med en bok. Kände en del kontakter med insekter. När jag tittade upp svärmade det av "myror". Självmordsbenägna flög de rakt mot ljuspunkterna. De med extra energi flög rakt in i fläkten. Alla dog. Dessvärre har de lämnat efter sig vingarna, fjäderlätta, hopplösa att sopa upp. Dammsugaren imorgon. Jag kan inte lämna detta till cleaning lady.
"Dammsugare" återkallar hos mig situationen när jag skulle köpa pjäsen. Plötsligt föll ordet bort och just som jag skulle säga "dustsucker" kom jag till undsättning: "do you want a vaccuumcleaner, sir". Tack
Axel skämdes för mig när jag i ett musikvaruhus i London ville köpa "band". Det hette ju "tapes".

I spåren av vattenbristen har jag varit tvungen att följa den gamla danska devisen." Traaekk ikke for bimmelibim, kun for bummelibum"
 
Glad midsommar!
PS med dessa invasioner, måste man tänka på Jon Esping. Selfmade man med stora landegendomar. Han skiljde inte en fluga från en geting. Men klagade på en förfärlig flugsommar när han fick kaprissås.
 
Hopplöst att sopa upp
 
Jag försökte ta en bild av invasionen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0