Biltvätt -25 000 Baht

Nu har det tagit sådär lång tid igen. Jag har visserligen varit litet "under the weather", men inte värre än att jag har kunnat utföra de dagliga sysslorna.
 
Jag körde till Julia som sköter mina försäkringar. Hon har dessutom en biltvätt. Denna gången handlade det om tvätt, trodde jag. Jag gick några ärenden medan bilen fixades, när jag kom tillbaka fick jag notan: 25 000 Baht. Litet i överkant, även om bilen var tvättad även på insidan. Nu kommer det hemska! Skatt och försäkring hade gått ut i januari... Julia skämdes, det är ju hon som skall påminna, något faller på mig men jag var ju i Sverige på förfallodagarna. Några vänner har lånat bilen under den farliga tiden. En rysare, tänk om något hade hänt...
 
Charitygolf till förmån för en underpriviligierad skola öster om Hua Hin, nära burmagränsen. Vi hade kul, Prosecco serverades dels från ett fast stånd, dels från mobila enheter. Därefter middag med sång- och dansuppvisning av skolbarnen, rörande.700 000 Baht samlades in, skall användas till att anställa åtminstone en lärare till, rusta upp fotbollsplanen och förbättra byggnaderna.
 
Jag får alltmer att göra: arbetsutskottet i vår bystyrelse, vice captain i ett litet golfsällskap på Palm Hills, legal consultant till ett danskt företag här och nu senast skribent (copywriter?) åt ett svenskt företag på nätet. Slit och släp (dyrtider börjar det bli nu när kronans värde sjunker drastiskt).
 
Vårt lag, med stora förhoppningar
 
Vårt lag, med spruckna förhoppningar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0