Bangkok och Pat Boone

Tack alla trogna bloggföljare. Jag kan se på statistiken att många letar efter nya inslag. Det har gått en tid, men nu är jag tillbaka.
Allt är väl, det regnar och ställer till det för golfen.
 
Bangkok
Lördagen var resdag. Vi skulle träffa "ägaren" för att diskutera framtiden för vår by. En resa till Bangkok är ok, en resa i Bangkok är något helt annat. För det första måste jag inse att jag fortfarande är hopplöst analog. Vi skulle köra igenom den första biltullen -tvärstopp. Inga pengar i Golfs Freepass. Jag föreslog att vi skulle ställa oss i ordinarie kö. Han skrattade och tog fram "telefonen" och "toppade upp" sitt belopp i apparaten. Detta tog en halv minut.Man har ju tydligen med sig telefonbanken i fickan.  Därefter tog det desto längre tid, Bangkok är en oändligt stor stad. Vi kom bara en kvart för sent till mötet. Som det verkar är vi på rätt väg (med byns intressen alltså).
På inresan och hemresan åt vi på en  fin vietnamesisk/thai/italiensk restaurang. Jag försökte få dela notan, Golf sade: det är gratis. Det visade sig korrekt. Restaurangen (+7 till) ägdes av hans aunt. Vi betalade bara dricks till serveringspersonalen. Gratis är gott!
Vi hade en stillsam bangkoknatt. På söndagen besök vid Siam Paragon: det största varuhuset/gallerian jag någonsin har varit i närheten av. Från Rolls Royce och Ferrari (ja, riktiga bilar) till telefonabonnemang och banker. På övre och nedre floor enormt restaurangutbud.
Hemresa i ösregn. Golf sa: not much traffic, då var det ungefär som E6 utanför Göteborg en fredagseftermiddag. I och för sig var vi tacksamma att åka söderut. Tät, tät trafik i ungefär tio mil in till Bangkok.
 
Pat Boone

Jag har aldrig varit någon stor beundrare av Pat Boone. Härom morgonen när jag förberedde mig för att spela golf på Springfield dök en gammal rad med Guwer Bergqvist upp "för dom har aldrig hört talas om Pat Boone". Inte mer med det, ordförande Golf hämtade mig i sin pappas bil. Hans egen hade kamremmen gått av på. Vi åkte en bit och Golf slog på pappans ljudanläggning: Pat Boone! Det var Love letters in the sand, Bernardine och det hela... Är detta magic eller tillfällighet? Jag inte tänkt på Gunwer B eller Pat Boone de senaste fem åren.

Kommentarer
Postat av: Franky

Love letters är en favvolåt

2014-09-10 @ 13:01:40
Postat av: Anonym

Speedy Gonzales.
Don C

2014-09-11 @ 20:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0