Längesedan

Jag är nu tillbaka i bloggosfären. De senaste veckorna har för min del präglats av otillräcklig hälsa (orolig mage, hosta och ont i foten). Energinivå: låg. Därför har bloggandet blivit lidande. Nåväl jag har kämpat mig igenom mina åtaganden. De golfarrangemang jag har anmält mig till eller lovat på annat sätt har jag ställt upp på, med förväntat resultat (man kan inta cancellera lagtävlingar). Några kalas har jag också varit på utan stora följder. Framförallt Sophias 5-årsdag ( se bilder) och balut i  lördags. Idag känner jag mig starkare, har två lediga dagar tills nästa golfäventyr, Sea Pines. En fantastisk golfbana om man kommer ut som det är beställt. Denna banan tillhör nämligen militären, så den kan vara stängd för att några höjdare vill spela i avskildhet. Man kan också hamna bakom en femboll långsamma generaler. Vi hoppas på det bästa.
Apropå generaler. Jag har sett flera artiklar i svensk press där man ojar sig över militärkuppen. Visst, den strider mot vår västerländska uppfattning hur politik skall bedrivas, men nästan alla här är väldigt nöjda med hur livet är just nu. Om det skall bli någon verklig demokrati här måste först utbildningsnivån höjas, utbildningsväsendet reformeras och korruptionen begränsas.
 
Alltså: nu har jag större energi och ser fram mot "the cool season". Pessimisterna kallar den "the not so hot season". Det är alltså varmt, just nu + 37 i skuggan på min altan.
 
Utvecklingen av vår by och arbetet med att bli självständiga går långsamt. Ägaren som vi träffade i Bangkok har inte återkommit med de dokument han har lovat oss. Vi var tvungna att ställa in ett ägarmöte pga för få deltagare. När det nu närmar sig skarpt läge är det viktigt att formaliteterna blir rätt.
 
Spännande
 
Finaste presenten, en cykel
 
Tårta med mumin (flodhäst?)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0