Skamlig sjukdom

Jag har drabbats av en skamlig sjukdom. Skamlig på så sätt att den obarmhärtigt avslöjar en livsstil som innehåller för mycket alkohol, god mat och övervikt. Ibland kan ärftlighet spela in, men den har jag helt räknat bort. I stället är öl en viktig faktor för att man skall utveckla sjukdomen. Namnet är Gikt (portvinstå). Jag vaknade i tisdags med en krftig smärta i framdelen av höger fot, lyckades sköta den dagens sysslor, men sedan blev det bara värre. Foten svullnade och värken blev intensivare. På torsdagen fick jag medicin som jag överdoserade, andra obehagliga symptom tillstötte, men värken släppte. Nu, med normal medicinering är jag OK igen.
 
Jag måste väl inse att åldern har hunnit ifatt mig även om jag har svårt att betrakta mig som gammal. Goda vänner med samma åkomma tröstar med att ett sådant här anfall kanske aldrig kommer tillbaka, i vart fall återkommer anfallen mycket sällan.
 
Detta begränsar mitt liv i viss mån, ölen är tagen ur ekvationen och en mindre omåttlighet i levnadsvanorna iakttas.
 
Ikväll jazzklubb (ej öl) med goda vänner. De närmaste dagarna väntar jag besök av goda vänner från Sverige, det blir kul!
Detta måste jag avstå från (i alla fall i sådana mängder)
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hälsningar fr Christer Ingrid och Svante efter en god middag. Herrarna kommer o spelar golf en dg, ringer innan!
Du kan ju vata upptagen m gikten!
Kram
Ingrid

Svar: Alltid välkomna, hoppas att du följer med!
Olle Gard

2015-02-08 @ 18:30:38
Postat av: Don C

Ett glas för mycket är lagom.

2015-02-24 @ 21:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0