Kanske iordning

Åter till bloggen.
Jag hade hoppats på att bildvisningsprogrammet hade sansat sig när jag hade återställt mitt internetprogram.
Inte.
Hursomhelst är helgerna över och allt har varit mycket kul, med mat, dryck och goda vänner. Bekymret har varit att Lilly i panik har försvunnit när raketer och smällare började (loy khratong, julafton och nyårsafton). Dessbättre springer hon inte så långt, två gånger återfunnen hos grannar. Julnatten borta och skapade oro men kom tillbaka efter ösregnet på juldagsmorgonen.
Jag kämpar just nu med att samla 150 frivilliga funktionärer till Thailand Classic, har hittills ca 70. Hoppfull, det ordnar sig.
Kanske jag hittar något gamalt bildminne från tidigare helger... Möjligen, om jag inte får hjälp att komma igång med att visa nya bilder, får detta bli ett nostalgiforum.
Gott Nytt År!
PS Jag har inte varit inne på min blogg seda Maj. Överraskande många hoppas tydligen på något livstecken, varje dag någon hoppfull. Kanske jag kan bättra mig DS
 
Julstämning för fyra-fem år sedan
 

Kommentarer
Postat av: gunnar sandell

Hej hopp. God fortsättning på det nya året (det är väl 2016 vi talar om? Jag tänker på min miss senast). Snyggt men inte pråligt skulle jag säga om julgranen. Vi är lite fega i gamla Svedala. Kul med gamla bilder också, speciellt när minnet börjar svikta. Min fine farsa brukade säga att det skulle räcka med EN bok för honom. När han läst t den har han redan glömt hur den började. Håhåjaja.
Och lilla Llly, stackarn. Förstår hennes rädsla även om jag själv gillar bomber (små, inte väte-) och granater. Nuförtiden köper jag dock inga. Har sett några rejäla i Spanien. De har en fest i mars där de bränner av världens fyrverkeri. Allt krut (!) läggs på ljudupplevelsen.
Här hemma är det runt 8 minus, men sol några dagar. Riktigt vackert.
Ha det så bra min vän. Vi hörs

2016-01-07 @ 08:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0