Julförberedelser

Idag har jag förberett julaftonsfirandet.
Familj och vänner bjuds på julmåltid (obs uttrycket) kl1400.
Meny, redan ordnad och kommer med bud i tid: räkor i vitlök och svartpeppar, tyska roulader, skinka, cheddarost samt sticky rice med mango. Dryck: mumma (Axel gör), svenska snapsar och öl.
Alla nödvändiga inköp gjorde jag på två timmar. Ingen julhets precis, jo jag måste hämta skinkan på tisdag, stressigt...
En ovanlig helg för mig som i 60 år firat traditionell jul. Nu blir det annat.
Jag är fortfarande glad för att så många följer bloggen, tack för kommentarer. Snart kommer jag att önska er god jul.
Hej Jan P, jag har spelat en av skivorna -kanon. Hur visste du att jag hade en bakgrund i den musiken?
Pinsamhet idag. I järnaffären, jag behöver spikar. Monomant upprepar jag " spikes", visar med hammare och också på skruvar som jag har hittat, ingen reaktion. Konstigt att ingen förstår engelska. Då säger killen i afären "nails?". Nästan lika pinsamt som när Axel och jag var i London. Jag ville köpa "bands". Axel tog det bra, men det heter ju "tapes".
Hans; Bob tackar fortfarande för dina goda råd (var det det som gav resultat igår?)
Kom ihåg meteorologin: hur blir vädret i morgon? svar: som idag (gäller alla klimatområden).
Bild idag: arbetsfördelning i Thailand



Kommentarer
Postat av: Khun Hans

Hej !

Klockan är 09.00 och solen skiner, så det så.

Så några ord om det där med kulturskillnader. När jag kom ut på golfbanan första gången denna omgång, möttes jag av en leende caddie som kom fram till mig och med all tydlighet gjorde klart att jag var betydligt bredare över magen än när vi sågs i februari. För mig var det ingen positiv signal men uppenbart för henne.

Så en annan kommentar till dina funderingar om synen på arbete. Jag följde ju trädfällningen från början till slut, och snacka om effektivitet. Sedan har man en massa arbetstillfällen i Thailand där det uppenbart finns lite att göra, men det är en annan frågeställning.

Så en kommentar till bilden, uppenbart är det som i Sverige att det är kvinnan som bestämmer.

Beträffande Bobs framgångar, jag har bett honom att inte lära dig så mycket. Tvärtom ser jag gärna att han utvecklar en loop i din swing så att du får känna hur det känns.

Du är väl på banan när detta skrivs. Det är inte jag.



Hans

2008-12-21 @ 09:14:13
Postat av: Ywonne Berkvist

Hej!



Fin arbetsfördelning, och det verkar inte gå någon nöd på dig.Firar man jul i Thailand och vad är i så fall specialiten? Orm? Har gjort en likannde arbetsfördelning med Rickard som kom hem från Östersund idag, men till skillnad från dig har jag vattentätt alibi, nämligen hö arm i gips.

Ha en riktigt god jul och förta dig inte med att planera arbetsfördelningen!



Ywonne



2008-12-21 @ 11:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0