Luciablogg

Här gås det inga tunga fjät! Ljust och varmt, vi steg inte heller upp i ottan med ljus i hår.
Vår goda vän och granne, Chris har fått uppdrag att ordna lucitåg vid ett thailändskt företag i Hua Hin. Skall bli intressant att höra (ev se) hur  thailändarna uppfattar detta spektakel. Utrustning, luciakrona, strutar mm har burits ned av goda vänner. Särkar har tillverkats här. Serious business.
Golfen börjar stabilisera sig under nittio. I morgon Royal Hua Hin. I dag, slappa.
Bilden: kvällsmys på Chokamol. Tack Annelie och välkommen till jul!


Kommentarer
Postat av: larsp

just nu kollar jag hur det hela fungerar.

2008-12-13 @ 14:41:37
Postat av: sigge

Gott att ni håller traditionen uppe. Det är inte lätt att göra i Sverige när det infaller på en lördag. har nog inte hört luciasången en enda gång idag. Annars har den första lilla snön lägrat sig vilket ljusar upp tillvaron ordentligt. Och vi har nog nästan lika varmt inne som ni har ute. Glöm inte att skänka en tanke till granhämtningen nästa söndag.

2008-12-13 @ 17:18:59
Postat av: Birgitta Mägi

Hej Olle!

Har haft vår traditionsenliga glöggfest. I år var det väldigt mycket folk och väldigt trevligt tyckte Bosse och jag. Bosse hade i vanlig ordning bakat 4 sorters kakor och gjort en jättegod sillsallad. Jag bidrog med lussekatter och rosenbröd. Jag tog några kort som jag mailar senare. Alla saknade dig förstås men har förståelse för ditt val av bostadsort.

:-) luciahälsningar från Bosse och Birgitta

2008-12-13 @ 18:37:23
Postat av: Stefan Franson

Hej Olle!

Igår var vi på Göran, Päivis och Mias årliga "glögg och peppparkaksfest". Trevligt och generöst som vanligt. Saknade dig, men du var ihågkommen. Vi grupptittade på din blogg och Göran o jag spelade på våra julslipsar. I början av kvällen var de synkroniserade med varandra, efterhand blev det mer kanon. (Även en del soloframträdanden förekom). Ha det gott, lycka till med golfen och tack än en gång för julslipsen.

Stefan och Margareta

2008-12-14 @ 11:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0