Hemma?

Många har varit inne på bloggen de närmaste dagarna. Bara skåpmat. Några nya har ju tillkommit. Välkomna!
Nu tillbaka till Thailand (hemma?)
Resumé:
Urtima resa till Sverige för att med familjen ta hand om bouppteckning, begravning + alla praktiska saker efter mammas död. Min syster, Karin, och Axel hade förberett det mesta och alla arrangemang löstes i bästa sämja, Tack! Även om vistelsen i Sverige omfattade både fina kontakter med släkt och vänner vid begravningen, goda kontakter med de närmaste och bra sammanträden med arbetsutskottet i whiskyklubben och gamla jobbet längtade jag hit...
Sverige var kallt och trist när jag landade den 18 mars. Landet jag lämnade hade + 30.
Nu sitter jag inne i huset med + 32. Ute är det litet kallare +30. Klockan är 1900.
Det är alltså varmt, men jag vill inte byta.
En vårdreflektion: Tas mamma hade ramlat i eftermiddags. Slagit hand och handled, trillat på ansiktet och skadat något i bröstkorgen. Till doktorn efter en timme, undersökning, behandling (inget brutet), medicin (7-8 olika). Jättegod doktor med god tid. Allt i ett: 400 baht ( det är väl nu nästan SEK 100).
Ingen bild idag. Imorgon puppans förvandling-
En sak till, varanen, eller "the crocodile" som Ta säger, kan klättra i träd. Ta såg när den klättrade upp igår och jag såg när den klättrade ner idag. Lurar den på småfåglar däruppe?

Kommentarer
Postat av: Khun Hans

Dåligt väder i Sverige ? Har varit på klubben idag, alla starttider utnyttjade av vårrusiga faranger. För mig blir det premiärdag på Måndag, först TC sedan första fotbollsmatchen, HIF-IFK. Återkommer med resultat.

Satt i massagestolen, inte det samma som Dengs fasta handlag, men man kan inte få allt.

Hälsningar till er alla

Khun Hans

2009-04-04 @ 16:20:51
Postat av: Rosita

Hej Olle!

Det är roligt att läsa din blogg. Jag är mkt glad att du har det så bra nu. Det är du väl förtjänt av. Kan inte påstå att jag är avundsjuk på värmen för vi går ju en härlig tid till mötes här och våren får ju även du känna av om en månad. Men däremot vore det härligt med mer utrymme för reflektion och lata dagar även här i vardagen. Vi ses på Karlagatan när du är här igen!

Stor kram och häll genast upp en kall Singha o skåla för värme och sol! Rosita

2009-04-05 @ 19:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0