Livsinnehåll



Idag publicerar jag den enda bild jag har på Ta (hon har godkänt detta). Här är ljuvliga förutsättningar för ett gott liv, men det är Ta som ger själva livsinnehållet. Jag njuter fullödigt och börjar planera för nästa resa...
Igår kväll var det middag med hemlagad thaimat hos Ta (hon kan laga mat också). Därefter åkte vi till Templet. Där var det tjosan! Ett stort nöjesfält, till Buddhas ära och för insamling av pengar till Templet. Vi dansade och efter dansen kom det fram en bister man som ville ha 500 baht. Jag svor över kommersialismen, men betalade. Sedan fick jag veta att alla pengarna gick till Templets verksamhet, inga affärsintressen. Alla var generösa och skådespelarna i en för oss obegriplig kostympjäs behängdes med pengakransar (som sedan tillkom Templet).
Vi kom trötta hem sent och på morgonen sa Ta "I´ve been sleeping with a tiger tonight". Jag var mycket smickrad tills jag förstod att det var mina rytande snarkningar hon syftade på... Jfr Listerine, här är det diskreta passningar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

En kan bare gratulere som vi säger här i Östergötland! Så roligt!! Vi ses då du kommer hem men misstänker att återresan tidigareläggs......

2009-03-10 @ 15:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0