Bilistens klagan + varannytt

Bilen på verkstad i fyra dagar. Nu åter som ny. Förlängd reparationstid pga någon ventil i kylsystemet. Nämner inget om priset...

En god vän till mig berättade att han körde över en medelstor varan med sin motorcykel häromdagen. Han kunde inte väja och tänkte "jag krossar djuret". Han körde på ödlan, 1,5 m, och trodde att den var död. Men nej, den krälade vidare. "It was like hitting a roadbump" sa han. Hårda djur...

En annan god vän, thai, ståtade idag med en tröja som uppgav de fyra elementen: Pire, earth, air, wate. Man är inte så noga med stavningen.

Enligt Aftonbladet utnämnde Robert Aschberg hr Anka till "snusk-Paul" efter att hustru Anka hade berättat om parets relativt oskyldiga samliv. Vad har hänt med Aschberg?

Nu har begreppet "nearly chicken" klarats ut. Idag såg jag hur en av ekorrarna tog sig in i fiskmatspåsen. När jag efter att ha konsulterat min ordbok förklarade saken för Ta, sa hon:"That was the spicy dish you had last week".
Jag som trodde att det var skogsfågel när jag hittade ett blyhagel i maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0