Vardag i Chokamol

Vi har fått en ny granne. Våra vänner i huset bredvid har tagit hand om en föräldralös hundvalp, söt. Bild nästa gång.

Jag har blivit medlem i facebook. Ett svårbegripligt medium (?). Hoppas på guidning från medlemmar med högre kunskap. Jag tycker förstås att bloggen var bra som den var, krävde inga kompletteringar.

I övrigt stilla dagar i värmen. Vi hade ett stort åskväder med ösregn häromdagen. Ni verkar ha askväder, fast jag såg att flyget kan börja igen. Kommer ni ihåg berättelsen om den fem stammarna i norra Thailand som föreställer sig att de lever på ryggen av en jättestor drake. Det gäller att sköta sig så att inte draken blir förbannad...

Ikväll party i form av middag med underhållning. Avbrott mitt i. Arrangemangen krävde kraftfullare eltillförsel. Detta gick att ordna. Sedan fortsatte sången och dansen på scenen. På något sätt återupplivas bilden av Heimdalsfesterna i Växjö. Entusiastisk, men litet dåligt koordinerad och koreograferad dans, musiken sådär, men också entusiastisk.

Dagens namn. Ejnar (jag tror faktiskt att han stavade förnamnet så) Haglund. Han inspirerade bl a Hans Alfredson till "västen med gylfen". Gösta Knutsson berättade för Hasse om ett tillfälle då Ejnar i panik från toaletten ropade på Gösta: "Jag kan inte räta på ryggen". Han hade knäppt ihop v med g.

Dagens citat: "The untouched takeaway I brought home the other day has quite a lot to say"

Ja, denna bilden borde jag väl inte skickat med. Stem (Tas son) och jag på party.  

Kommentarer
Postat av: Don C

Haglund var en märklig man. Absolut gehör, bland annat. Han blev en gång så när nedkörd av en bilist.

"Såg Haglund registreringsnumret?"

"Nej, men signalhornet var stämt i tvåstrukna ass."

Dagens citat: Att floden ser lugn ut betyder inte att krokodilerna fösvunnit. (Ordspråk från Malaysia.)

2010-04-21 @ 23:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0