Frågor och Västergötland

Ibland undrar man:

1. SVT-profilen tillagar marsvin. Jag orkade inte läsa mer, vad kan meningen vara?

2. Hollywoodstjärna skyldig 42 mille. Jag trodde det var 42 milj dollar (han var skyldig poolskötarföretaget 42 000 kr). Är det fortfarande min grumpy sida som tror att mille betyder miljon?

Sveriges radio var på reportageresa i Västergötland på 50-talet. Letade original. Hittade ett:

SVT: Ja farbror Karlsson, det var hårda tider i början på seklet?

Farbror K: Ja det var ju åkrara, mjölkninga, mocka och allt i lagåra. Sen var det ju matlagninga, disken och tvätta...

SVT: Så frun var inte så stark?

Farbror K: Jo, de va de ho va!

Kommentarer
Postat av: Harvets

Efter att ha läst din senaste betraktelse finns en uppsjö av möjligheter att utdela bredsidor om att det minsann i Sverige finns starka och självständiga kvinnor, jämfört med.... osv. Varför denna återhållsamhet? Jo, ditt Hep Stars citat är en karamell som jag sugit på länge och väl. Tack!

Samma känsla infinner sig när jag lyssnar på Thåströms senaste platta, ja cd heter det väl nu för tiden:

"Och jag vet att jag är skyldig till att under många herrans år försökt slippa va med mig själv"

2010-02-04 @ 15:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0