Ombudsman

Jag är inte helt värdelös. Ta har hyrt ut ett hus till ett europeiskt par som inte är alls bevandrat i de thailändska sederna. Förmodligen är jag inte bäst på detta, men jag har lyckats lotsa det  genom motorcykel- och bilköp, kontakter med Immigration office mm. Nästa vecka Tesa Baan i Cha Am. Där sker adressverifieringen som gör att man kan börja göra enklare affärer utan särskilda intyg (som vi hittills har ordnat).

För egen del har jag nu fått tillåtelse att stanna ytterligare 90 dagar.

Vädret kommenterar jag av pietetsskäl inte.

Grumpy igen: Tänk att det kan bli fel även när man gör "rätt". Reportage i AB: "klockan var 20 över nio". Naturligtvis "rätt", över tio med siffror, under tio med bokstäver. Vad med hela uttryck?

Dagens namn: Tom Watson (favorit i repris?)

Dagens citat: "Märk, hur vår skugga, märk Mowitz mon frère, sig kring ett mörker sig sluter". Lugubert!

Dagens bild: Här firas olika nyår ända fram till april. Vi tar därför inte ner girlanderna ännu.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vi (Christer) har nu skottat bort snön från carporttaket - inte ens en gammal volvo skulle tåla ½ meter blötsnö! Men vädret är bra!!!

2010-02-04 @ 16:25:26
Postat av: Harvets

Ombudsman..... Hmm. Är det inte en form av byråkratisk hallick? Pappers-sutenör? Läste i tidningen att ett par snorungar från Sverige snodde ett par t-shirts i ditt hemland, och satt på kåken ett par år för detta tillgrepp. Återigen: Hmm. Jag skulle inte ens tänka mig att ta mig till USA som har dödsstraff. Inte ens som turist. Känner du dig ohotad? Känner du dig trygg? När staten, det allmänna, är repressiv, när din rättsuppfattning inte längre gäller, känns inte då den Europeiska vaggan/ankdammen som trygg? Du är jurist. Vad händer när allt vänds uppochner?

2010-02-05 @ 22:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0