Lokal flora

Först, tillbaka till grumpy: "Barnvakten ringde och undrade vart nappen fanns". Kan någon begripa varför man gör orden krångligare än nödvändigt?

Nu är Robinson slut för er. Jag känner mig priviligierad som inte har kunnat följa den serien.

Let`s dance pågår. Där verkar ju varje avsnitt frambringa i alla fall ett par av dödssynderna. Vrede är påtaglig, men också girighet och lust förekommer . Högmod är ibland ett annat ord för fåfänga. Jag följer programmet på Aftonbladets hemsida.

Som  god jurist kommenterar jag inte hemskheten med den häktade polischefen. Dock vet jag att det finns människor som är skickliga på att dupera sin omgivning med politiskt korrekta uppfattningar.

Jag blev nyfiken på en blogg:" Tobias Grymt Rolig Person". Besviken. Tillskriver man sig denna egenskap måste nog fötterna någon gång lämna marken.

Från denna delen av världen finns inte mycket att rapportera. Fullmåne, jag har tidigare berättat att min oskuld beträffande "fullmoon parties" nu är helt raderad. Fullmoon kallas några piller som gör människan mer dansant mm.

En blasfemisk tanke med anledning av ert vinterväder: Vore det inte bättre att samhället accepterade extrema väder. I vissa lägen får t ex SMHI befogenhet att stänga Sverige. Den som går ut (eller värre, utnyttjar fordon) gör det på egen risk, inga försäkringar gäller.

Vårt väder är inte extremt, men varmt.

Dagens namn: Quentin Tarantino

Dagens citat: "Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter"

Bilder idag. växter mm i omgivningen

Vår vackraste blomma, Lelawadee




Vacker buske vid poolen



Lelawadee blommar ofta på grenar utan blad


Mangon börjar mogna

Kommentarer
Postat av: Harvets

Grumpy old man. Jag vill påstå att samtliga inom svensk idrott inte skiljer på han/honom. Eller rättare sagt; genomgående används han som objektsform (ackusativ). "Ta han!", "Domarn, säg till han!", osv.

Naturligtvis måste kategorin "golfarna" exkluderas från denna grupp "idrottare". Eller hur?

2010-02-01 @ 09:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0