Iakttagelser

Pang, pang vid templet. Jag har aldrig sett så mycket folk där tidigare. Måste ha varit en välkänd och omtyckt man vars minne hedrades nu!

Några elaka nedslag:
- Kungens hovstall anmält. (Finns det andra hovstall?)
- Jordbävningen varade i två timmar, men Richard hann fånga allt med kameran. (Tillfället kommer som en snigel och försvinner som en blixt, gammalt djungelordspråk)
- Affärsmannen Glenn tappade bort bilen (Lamborghini) under barrunda. (Jag vill inte göra affärer eller åka med honom)

Stort grattis till Hammarby. Bandy är en liten sport i världen, men i Norden är det stort att vinna finalen!

Varmt och blåsigt, trots det har vi det bra. I Bangkok fortsätter demonstrationerna. De verkar nu ganska matta. Ej våld.

Dagens namn: Claus Vormann

Dagens citat: "I år är kålen små, å hård, å dålig, men vi belåtna får väl va´ändå". Visa från, och om, Småland.


Fyrverkeri kvällen innan. Kvinnan med hättan lagade vår omelett

 






Kommentarer
Postat av: Don C

Det värmer ett småländskt hjärta att hembygden nämns i en internationell blogg.

I den blågula dammen, (snart rödgrön?) dominerar forfarande djuren i media. Tidningsankor. Tigrar.

Dagens namn: Wilhelm Moberg.

Dagens citat: " Jag förstår inte hur folk hinner vara otrogna. Själv hinner jag knappt vara trogen."

(Gahlin)

2010-03-22 @ 21:30:38
Postat av: Ingrid

Skulle tro att blivande Kung Daniel har nog ett hovstall.

2010-03-23 @ 10:11:14
Postat av: Harvets

Klaus

2010-03-23 @ 20:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0