Loy Krathong

Ni som var med förra året kommer kanske ihåg Loy Krathong. Alla dåliga tankar skickas iväg på en båt. Önskningar om välgång för de närmaste tar den plats det dåliga tidigare hade. Vi har haft vår båtceremoni. Vi hoppas att ni, goda vänner, känner kraften från våra positiva tankar ( gäller särskilt Mia G och Helena R). Några tankar ägnade vi förstås åt vår egen relation...

Loy Krathong markerar också skiftet mellan rainy season och cool season. Vi hoppas på det, hittills har temperaturen varit hög.

En golfparentes: Jag har spelat ganska visset, då blir min caddy glad när jag säger "ha, ha, ha..." Ha = 5 (kanske oöversättlig ordlek).

Dagens citat, 18 år gammalt: "Nu föreslår jag att vi alla sjunger `We shall overcome´"

Dagens namn: Kim Jong Il. Grattis till utnämningen!


Här seglar vår lilla båt ut...



Närbild. Ljus och rökelse, traditionella blommor. Ekologisk, fiskarna äter upp resterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0