Kort språkförbistring

De som har följt med i min blogg vet att vi har fiskar som förstorar och förökar sig i vår klong.
Ta kom hem i kväll och berättade, som jag förstod det, att imorgon skulle hon åka till Cha Am för att leta efter "fish net".
Jag reagerade genast och sade att det skulle vi inte ha. Möjligen en krok.
Hon framhärdade: "fishnet".
Jag var emot, tills hon visade på sina armar och mage...
I Cha Am finns ett center för..."fittness".
Visst, vi skall pröva båda.
Fiskarna går säkra...
Nedtecknat utan ironi eller elakt uppsåt, så här blir det ibland. Den minnesgode kanske minns "lady o" som visade sig vara "radio".

Kommentarer
Postat av: kajsa söderlind

Hej Olle! Jag måste säga att detta inlägg var väääldigt roligt! Så det kan bli.... ha det bra och kämpa på med er "fishhnet"...

/Kajsa

2010-10-13 @ 12:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0