Farliga saker

En god vän har öppnat en affär i Bangkok "Scandinavian Deli". Nu kan jag få leverpastej, janssons frestelse, svensk ost mm. T o m Ahlgrens bilar. Nu får man se upp med vikten...

En tråkighet, min nya fina bil fick tillbringa några dagar på verkstad för justering av kopplingen. Mycket seriös hantering (och självklart utan kostnad).

Annars följer jag Sverige via tidningar på nätet och känner inte någon längtan till fördjupning av det jag läser. Är det verkligen så att det mesta nu kretsar kring våldsdåd och underhållningsprogram? Ursäkta, men ibland känns det gott att inte vara delaktig.

Här är fint, högsäsong fortfarande för Ta, trängsel på golfbanan.

Dagens namn: Man Ray

Dagens citat (apropå emigration): "Nu när vi har fått veta hurdana di va, utvandrarna, får vi va glaa att di utvandrade". Gymnasist i Växjö på 60-talet efter att ha läst "Utvandrarna"

Kommentarer
Postat av: Don C

"Det er utroligt, hvad der er opfundet i de sidste år- nu ville det väre rart, om der kom nogle år, hvor der ikke blev opfundet noget."

Storm P

2011-01-28 @ 23:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0