Som vanligt

Här är lugnt. Ta har mycket att göra. Jag har varit hos tandläkaren och frisören, det kör ihop sig...

Vad pågår i Sverige? "39-åringen: jag hörde knarrande från grannlägenheten så jag tog en stor kniv med mig för att få stopp på det. Så dödade jag 19-åringen. Jag kände honom inte". Speglar dessa korta meningar hur det står till med känslan av samhörighet i Sverige. Man känner inte ens sin närmaste granne? Dödar hom om det knarrar i hans lägenhet. (reservation för att denna betraktelse bygger på tidningsuppgifter).

Vad pågår i Kina? Denna supermakt (mest super i världen) har ett stort bekymmer, sopor. Enligt BBC kan Peking, som jag förstår är en oändligt stor stad, bara ta hand om 60% av sina sopor, resten sprids illegalt runtom (och i staden). Kanske är det detta som kan hindra ytterligare framskridande.

Dagens namn: Ozymandias

Dagens citat. "Han hade bläck i pennan länge". Filip och Fredrik apropå att Arne Weise blev pappa sent i livet.

Detta är munkarnas mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0