Bangkokrapport

Jag läste i ett inlägg på facebook att nätskryt var ett tecken på någon slags störning. Jag försöker undvika skryt och håller mig enbart till verkliga händelser. Om det fanns inslag av "nätskryt" i förra bloggen glömde jag ändå fredagens klassiska koncert på Centara (fd Sofitel). Förra gången var det fint, dessutom med fantastisk mat.
 
Nu Bangkok: Tidig avgång, fem man i minibuss. Ju närmare vi kom Bangkok desto aggressivare blev förarens körstil. Centrala Bangkok togs i F-1 stil. Omkörningar i hisnande hastighet på insidor, utsidor, varhelst det fanns ett litet utrymme. Med våra hjärtan i resp halsgropar kom vi till hotellet, nästan. Föraren behövde bara backa några meter. Då backar han på en motorcyklist! Otur, eftersom hans brådska berodde på att en kund väntade på honom på flygplatsen.
 
OK. Baluten inleddes med danska smörrebröd, det fanns alla sorter så jag räknar inte upp. Föreställ er själva. Lämpliga drycker, en var Ålborgs Jubileum.
 
Vårt lag vann. Sedan utbröt den stora förvirringen. Uppenbarligen inte tillräckligt klara direktiv om fortsättningen. En av våra medlemmar försvann direkt (troligen Jubileum), nästa försvann, arg, när vi kom fel hela tiden. Vi hittade inte Bangkokbranch som skulle ordna middagen på kvällen. Kort besök på Soi Cowboy "syndigt".
 
Hemresan med ny förare gick smidigt och lugnt i VIP-buss
 
Pizza och ett glas rödvin, sedan säng. Imorgon ledig.

Kommentarer
Postat av: Lars P

Säger du danska smörrebröd och Ålborg Jubileum en gång till så ...........!

2012-11-19 @ 19:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0