Äntligen!

I fredags försvann internetkopplingen. Kom tillbaka, tveksamt idag.
Kan detta hänga ihop med oroligheterna i Bangkok? Försöker myndigheterna stoppa kommunikation? Nej, det är tydligen bara min operatör, TOT, som har detta problem. Problemet löstes långsamt pga att det först var weekend, sedan ytterligare holiday. Idag är nämligen Independence Day. Akuta problem får vänta när det är ledigt...
Golf torsd-fred. Vi hade kul men var inte i närheten av vinst. Dock fick vi, som jag skrev i föregående blogg, lita på lucky draw (lotteri). Min partner, Anders, och jag vann varsin Titleistdriver (21000 Baht). Skall försöka sälja min.Anders kan inta använda sin eftersom han spelar från vänster. Kanske byta.
Det följande är kanske utöver needtoknow basis. I söndags var jag bjuden att spela golf med några vänner. På en av utslagsplatserna fick vi se något som jag bara har hört talas om, men aldrig sett. Två hundar, hane och tik, betedde sig underligt. När vi kom närmare, visade det sig att de hade gjort "det där" och hanen hade fastnat. De stackars djuren var förskräckta och väldigt sårbara i sin situation. Jag kom att tänka på bilen i Chalmerscortègen. Ni vet, där man har svetsat ihop två framdelar...
Igår Balut, jag avbröt pga tandvärk. Idag tandläkaren - en tand. Mycket skickligt, jag märkte inte att extraheringen var över, när hon bad mig att skölja. En gammal fuling med spår från ett brutalt tandläkeri i tonåren har åkt ut.

Kommentarer
Postat av: gunnar sandell

Vad hände med de två, i kärlek förenade? I min ungdom kastade vuxna en spann vatten på dem. Jag minns inte att det avhöll dem (hundarna) från att försöka igen.

2013-12-10 @ 14:38:45
Postat av: aliceo hjördis

Jaha du, du får nog läsa på om hundar o deras kärleksliv!

2013-12-20 @ 20:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0