Vårdkrävande vecka

Började veckan hos tandläkaren, fick ny fyllning efter en som försvann vid kolaätning. Värre, behöver krona på en totalsprucken innertand. Åtgärd, fredag
Följde med Ta till akupunktur. Hon har ju yrkesrelaterade bekymmer i nacke och armar. På akupunkturkliniken hade samlats 7-8 damer. Doktorn gled in med dansmästarsteg och satte elegant nålarna (djupt) utan att någon patient tycktes känna smärta. När nålarna satt rätt, kom assistenterna och kopplade på ström i vissa viktigare nålar. Inte heller detta verkade bekymra patienterna. Ta t o m nickade till under den ca 20 min långa seansen.
För egen del har jag varit krasslig med maginfektion och total brist på energi. Läkarbesök på Hua Hin Hospital, torsdag, gav antibiotika och bloodtest. Doktorn var inte nöjd, återbesök fredag och idag. Nu återställd.
Hua Hin Hospital är folkets sjukhus. Det ligger också närmast. Något primitivt jämfört med Bangkok Hospital, men man får adekvat vård här också. Snabb hantering, men med viss väntetid under vilken man kan se mycket otäckt...
I och för sig tror jag att jag fick specialhantering. Inklusive blodanalys och läkarkonsultation tog besöken ca 1,5 tim. Studiebesök, svenska landsting!
 
Alltså stillsamma dagar med hundsällskap. Mycket sömn.Hunden Lili, vit, är en tillgång. Jag pjoskar och ger henne leverpastej mm. Ta säger strängt, "when hungry, eat!"
 
Svar på frågequizen: Ta skulle ge äggen för good luck till munkarna i ett avsides Tempel. Hon var litet moloken efteråt. En stor hop apor hade slukat större delen av håvan (har jag redan berättat detta?).
 
 
Dagens citat: "Det snöade, var dimma och fem minusgrader. Ingen borde väl bli överraskad av att det kan vara halt i sådant väder". Polis. Tydligen flera av de som försökte passera Tranarpsbro i 90 km/tim
 
Dagens bild: vem tror ni är mest omhuldad av dessa två? (Blogg.se låter mig inte lägga upp bilden, kommer nästa gång.)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0