Bröllopsblogg

I lördags var det stort bröllop när Tas yngste son gifte sig.
Uppstigning 0430, vi åkte och purrade nupturienterna, Stem skulle transporteras till sitt ursprungliga hem. Därifrån skulle han vandra med familj och vänner till brudens hem där han, förhoppningsvis skulle bli insläppt och hämta bruden till de kommande ceremonierna. Dessa är omfattande och innehåller diskussioner mellan föräldrarna, hemgift och gåvor till bruden, munkar mm. Mot slutet får gästerna gratulera.
Framåt 13-tiden, middag. Här är man inte petnoga med tiden så brudparet , som var uppställt för fotografering, samt Ta och jag (ett slags värdfolk) fick vänta länge på den goda maten. Penningåvor lämnades. Middagen var mycket lyckad. Detta är nog enda gången jag har noterat att alla gästerna stannade länge. I vanliga fall kommer man och går litet hur som helst.
 
Här pågår ett krig mellan det stora bryggeriet Chang och Coca Cola. Chang har byggt upp ett fullständigt sortiment, förstås öl, men också kopior på cola, Fanta och Sprite/7up. Dessutom mineralvatten och vanligt vatten. Genom sin starka ställning hotar Chang distributörerna, många har slutat köra coca colaprodukter. Jag gillar ju inte the Coca Cola company, men oroar mig för en ev monopolsituation. Nu säljer Chang sina läskprodukter EST, som faktiskt smakar väldigt likt sina förebilder, till vrakpris på Seven Eleven. Intressant att se hur länge Coca Cola kan stå ut...
 
Nu har vårt förhållande kommitn till den punkt där jag kan börja med bettskena igen. Till tandläkaren imorgon för att prova in.
 
Dagens citat: "Kortfattat, jag har kommit till en ålder där jag har slutat köpa gröna bananer", domare, 101 år, i en amerikansk delstat instruerar parterna.
 
Här förbereds det
 
Detta skall bli "byxor"
Voilà
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0