Födelsedagsblogg

Tack för födelsedagshälsningar.
 
Födelsedagen igår firades minimalt. Jag halkade i duschen i lördags och skar mig ganska allvarligt i vänster arm. Inget brutet, men gipsskena och stygn tills på söndag.
 
Eftersom min bil har manuell växellåda är bilkörning inte att tänka på, förstås inte heller golf. Dagarna blir litet trista, men böcker och internet får tiden att gå.
 
Jag har läst att ni i Sverige har ett annat väder än det vi har här, jag har förstått att många längtar efter våren...
 
Hästkött och slukhål + ishockey verkar vara de väsentliga nyheterna. Apropå hästkött (som är ett utmärkt livsmedel) berättade pappa, som var i livsmedelsbranschen, att han hade träffat Verner Vögeli ( en av Sveriges förnämsta kockar på den tiden). Han hade proklamerat: "man kan inte göra god mat av skit". Vad han menade var förstås att det krävs prima råvaror för att producera något riktigt gott. Nu tror jag inte att hästköttet förstörde något i de rätter som har skandaliserats. Läste ni förresten om distributören av köttpaj som i dessa tider ville försäkra sig om produktens renhet. Ren var ordet, det fanns inga spår av kött i pajen!
 
I mitt speciella tillstånd tittar jag alltså på SVTplay. Bl a ett program med Västgöta-Bengtsson. Han berättade historien om roten som hade beordrats att skicka sin soldat, Lantz, till napoleonkrigen. Bönderna i roten fick bekymmer med den dyra utrustningen, åkte till Skövde och träffade översten:" Det blir väldigt durt med stövlar, uniform och allt annat. Är det inte bättre att vi skjuter Lantz här hemma?"
 
På lördag blir det bröllop, Stem, Tas son, gifter sig. En ansträngade dag som börjar tidigt och slutar sent.
 
Dagens bild: två flickor i soffan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gunnar sandell

Fin bild. Och tack för historien. Den lånar jag gärna.

2013-12-10 @ 14:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0