Kommunala kompetensen

Jag såg UG angående Leksands kommuns affärer med Leksands IF (AB?). Många av de avtal som hade slutits mellan parterna var olagliga och hade upphävts om någon hade överklagat. Däremot var nog fastighetsregleringen laglig (men i övrigt tveksam). Nyligen såg jag att Växjö kommun har lånat ut 256 miljoner till Växjö Lakers nya arena. Tydligen finns det pengar i en del kommuner...
 
En kaskelotval dog med 17 kg avfall i magen, bl a två stora blomkrukor och en 30 m2 stor trädgårdspresenning. Begripligt att matsmältningen upphör.
 
Annars inser jag att jag börjar bli gammal. När jag ser svenska och internationella artistnamn har jag inte en aning om vilka de är eller vad de gör. Actually, I don´t care...
 
Vi har genomfört två dagars Clubchampionships, allt gick utmärkt utom mitt spel...
 
En enkel, vardaglig sak: idag åkte jag till Toyota för att byta vindrutetorkare. Van från Sverige att man köper hela torkarpaketet, blev jag positivt överraskad när mekanikern kom med bara gummibladen. Han tog bort de gamla och monterade de nya, t o m med den gamla metallskenan. Pris, överkomligt.
 
Vi har precis kommit hem efter party för ung man som skall bli munk. Hög musik, maten inget vidare, men det är viktigt att visa sig och lämna sin tribut. Snart skall ju Stem gifta sig.
 
Dagens citat (med reservation för stavning): "Va fan culo". Jag har förstått att det betyder ungefär "dra åt helvete". Detta var det bärande budskapet hos en av de ledande kandidaterna i Italienska valet, hu.
 
Dagens namn: Maramö. Det gick väl sådär.
 
Dagens bild, favorit i repris. Long live The Queen!

Kommentarer
Postat av: Ingrid o Christer

Vill bara gratulera en gång till! Snö på ingång här, klass 2 varning i Skåne - njut!

2013-03-18 @ 20:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0