Så det kan bli

Jag hade tänkt att skämtsamt beskriva mina vedermödor i trädgården.
Då fick jag besök av Ta och hennes mamma: De berättade att sonen till Boon, Tas bror, hade gripits i en knarkrazzia (han var förstås oskyldig, det var kamrater som hade ansvaret). Nu hade han suttit arresterad i ett dygn och sedan släppts. Villkoret för att han inte på allvar skulle hamna i fängelse var, att han/familjen betalade 50 000 Baht. Problemet nu var att Boon (pappan) hade gjort sig renons på pengar genom att betala till en flickas familj. Sonen hade gjort henne med barn och nu planerade man för äktenskap. Detta är inte billigt för pojkens familj. Boon kunde hosta upp 30 000 Baht, kunde jag, mot inteckning i risskörden låna ut 20 000? Vad gör man? Jag tog ut pengarna, gav till gamla mamma, sedan får vi se.
 
Jag måste ibland ta itu med mitt bougainvilleaträd, klimatet skapar en väldig växtkraft. När jag då arbetar med nyparkungen antar jag namet "il seccatore". Väldigt nöjd med resultatet upptäckte jag en gren som undgått friseringen. Den får vara, jag orkar inte mer.
Ser ni tofsarna som jag missade?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0