Varmt + kors i taket

Den senaste veckan har varit outsägligt varm, 40 - 45C i solen. Tre golfdagar tisd - torsdag tog musten ur mig. Redan tisdagen knäckte mig, sedan fick det bli buggy de andra två dagarna. Jag åt middag med balutgänget, men orkade inte spela. Mycket vila ock vätska. Men, hast Du mir gesehen! Lördagen golf igen, jag spelade bättre än jag har gjort sedan vurpan i duschen. Skall inte trötta er med detaljer, men under handicappet...
 
I natt (natten till måndag) kom jag på att jag inte hade förnyat mitt visum. Detta skulle gjorts den 22 april.  Med onda aningar om höga böter prioriterade jag Immigration på morgonen. Väl där kom jag fram genast, är ju sedan många år välkänd av officerarna. Jag hade inte behövt oroa mig, jag visste bara inte att man har en veckas karens.
 
Tyvärr ser det ut som om vår lille vän, Lucky, inte kommer att klara sig. Han har någon slags epilepsi, trillar och gnyr. Synd, för han är en söt och go varelse.
 
Mina främsta redskap
 
Nyförvärv, en ugn. Har redan gjort Janssons frestelse
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0