Diverse

När jag kom till tandläkaren i fredags (rätt fredag) blev beskedet att den krackelerade tanden behövde en krona. Tack för att detta är Thailand, priset överkomligt. Min doktor Na Na är populär och har lång väntelista. Om två veckor tar vi itu med arbetet.
 
Folk verkar mer och mer uppgivna inför det politiska läget. 10% av vallokalerna kunde inte öppna, på andra ställen hindrades väljare från att rösta. Respekten för expeditionsregeringen tycks inte särskilt stor. Det är inte bara risbönderna som klagar, gummi- och tapiokaproducenter mfl klagar. Lång väntan på ev valutgång. Kanske militären tar över igen. Då kan vi i vart fall inte vänta oss några reformer.
 
Idag "Ruhetag", igår down country Balut, dvs besök av Bangkok branch. Vännerna Kim och Claus hade arrangerat tävlingen utmärkt. Trerätters, freeflow hela eftermiddagen/kvällen och mysig avslutning med prisutdelning, öl och hotdogs (inkl remoulade). Nu eftermiddag, men trött. Hua Hin vann!
 
Jag lånar ibland ut min pick-up mulåsna. Praktisk vid större transporter. Då kan jag tex få denna istället
 
Tuff. Kanske nästa gång?
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kräv en Mazda 323!

Svar: Naturligtvis det enda rätta
Olle Gard

2014-02-14 @ 18:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0