Blöta dagar

I söndags var det kalas inne i Hua Hin. Mycket god mat -köttbullar med potatismos, engelsk köttstuvning mm. Kvällen avslutades med att det stora ovädret bröt ut. Det har ösregnat sedan dess. Idag litet bättre. Vi väntar fortfarande på cool season, den närmar sig.
 
Regnandet har skapat översvämning på vägen till Chokamol. Ungefär en halv meter vatten täcker vägen med omgivningar. Min bil som är hög klarar detta men mindre personbilar vågar sig inte ut på djupet. Häromdagen mötte jag min granne, Ian, han hade fått stopp på motorcykeln och vadade nu till knäna på väg hem. Detta betyder att många kommer att vara isolerade några dagar till.
 
Igår hälsade Golf och jag på Aku som äger marken mitt hus står på. Vi behövde fullmakt för stämningsansökan mot byägaren. Vi hade en trevlig stund i hans restaurang och kunde bekräfta en mycket god relation.
 
Minigroda förirrade sig in till mig
 
Många dagars regnande har fyllt klongen, dock inte mysigt...
 

Kommentarer
Postat av: Don C

Var var varanen?

2014-10-09 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0