Avsked och ankomst

I gårkväll lämnade Hans Thailand. I dag anlände Axel och Hanna, kärt besök. Kort dock. De åker till Kho Lanta i morgon med nattåget. Sedan större glädje, återkomst till jul!
Jag berättade att Kie tog med oss på farewelldinner på en genuin thairestaurang (ranahaan). Vi åt bara fiskrätter, en läckerhet visas nedan. Kanske inte vacker, men god. Något att begrunda... "Det är bättre att ho är snäller än att hon är söter"  (Karl-Ludvig i Kvartetten som sprängdes)
Jetlaggade ungdomar sover redan. Fadern sitter i nattlampans sken med sin blogg.
Hej alla därute.


Kommentarer
Postat av: Amanda Lindeman

Det var mig en ful fisk, men jag är helt övertygad om att den smakade utmärkt. Sitter hungrig på kontoret, det är becksvart ute. Det är olika hur man har det... Nåja, på söndag vänder det! Ha det gött i solen!

2008-12-16 @ 16:47:48
URL: http://www.tollaren.se
Postat av: Karin

Idag stor dramatik 06.20 - stort jordskalv!Trodde det var citytunnelns arbetare som kommit på villovägar med sprängandet.Skalvet hade epicentrum utanför Skurup och mätte 4,7.- Kul att Axel o Hanna har kommit.

Såg en livs levande get på G A Torg idg.Ovanligt!

2008-12-16 @ 16:51:31
URL: http://..
Postat av: Karin

Idag stor dramatik 06.20 - stort jordskalv!Trodde det var citytunnelns arbetare som kommit på villovägar med sprängandet.Skalvet hade epicentrum utanför Skurup och mätte 4,7.- Kul att Axel o Hanna har kommit.

Såg en livs levande get på G A Torg idg.Ovanligt!

2008-12-16 @ 16:53:04
URL: http://..
Postat av: Ywonne

Hej Olle!



Det var de konstigaste fiskar jag sett, men man ska inte låta sig luras av utseendet! Verkar som du mår som fisken i vattnet. Går själv med hö arm i gips efter op av min tumme som behövde opereras om efter olyckan 2005. Ha det så följer jag med spänning din blogg

2008-12-16 @ 21:01:34
Postat av: Khun Hans

Goa herrn !

Pratade med Jacob. Han trodde att jordskalvet var ett förebud om Konungens återkomst. Själv är jag lite tveksam till det.

I övrigt hoppas jag att solen skiner åtminstonde på er.

Har suttit några timmar i dunklet och sorterat datorbilder - minnen är inte att förakta.



2008-12-17 @ 11:20:52
Postat av: Ann-Charlotte

Ja du Olle, vackra var de inte, fiskarna så vi får ta dig på ditt ord att de var goda. I dag är det jullunch med kontoret på Börsen, vi kommer, som alltid, att sakna dig!



Julen är snart här och halva personalstyrkan är förkyld, mig med efter att en bacill hoppade på mig i går. Hoppas det hinner gå över innan ledigheten.



Sköt om dig i solen!

2008-12-17 @ 11:36:06
Postat av: Dan

Hej Olle. Skickar äntligen en kommentar; fy jägarn vilka fula aborrar, hoppas de smakade tvärtom mot hur de ser ut :-) Hoppas du njuter av livet. Här ser jag fram emot en grön jul med i bästa fall lite frost att åka pulka med barnen på. Vill självklart önska en riktigt god jul och ett gott nytt år ! Mvh Dan

2008-12-19 @ 14:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0