Mangomassakern

Nu är mangoträdet, som jag var så stolt över, minimerat. Det hotade elledningarna, bilen och taket till terrassen. Alltså måste något göras. Nedkapning blev modellen. Jag oroar mig för att trädet inte skall ta sig efter denna stora stress, men de som har varit med och sett att en pinne som sticks ner i marken grönskar efter tre veckor, säger att det blir frukt nästa år.
Kommer precis från svenskt julbord. Genom åren har jag lärt mig att inte äte för mycket (jfr boaorm). I kväll gott, Krögaren Peter hade verkligen satsat för att vi skulle känna det svenska. Maten jaättegod, med sill i olika former och köttbullar som huvudnummer. Svårt ändå att känna julstämning i 30 grader+.
Tre snapsar.

Före- Vv vrid er eller bildskärmen


Efter


Kommentarer
Postat av: Stephan

Var ska du nu sätta julgransljusen?

2008-12-15 @ 18:29:31
Postat av: Hans E

Även om det ser kalare ut nu, så förstår en en gammal byggnadsförvaltare att åtgärden var välbefogad. Har idag ätit jullunch med avdankade och alerta inom genren. Hade hellre hellre stoppat i mig något thailändskt med en kall Singha i 30 gr.

2008-12-15 @ 22:41:20
Postat av: Himpe

Du skall möjligen tukta dig själv och inte låta det gå ut över ett stackars mangoträd. Ur mangons synvinkel var det taskigt gjort. Du är vidare icke i Thailand för att uppleva julstämning fastmer att slippa ett för ungkarlar känt gissel. Jävligt kasst golfresultat och bilen var ful. Jag vill särskilt framhålla att jag inte är avundsjuk. Här är det svalt och grått, en slags svensk motsvarighet till underbart,så det så...dessutom har Mona Sahlin varit i TV igen - utan Toblerone.



Himpe

2008-12-16 @ 13:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0