Vantan pa Honda

Nu sitter jag pa hondaverkstaden och vantar pa nya bromsbelagg. Har ar det service!
Jag upplever mycket nu. Nyss var det Songkran, igar fick jag delta i en ceremoni kring en avliden grandmother. Buddhistiska ceremonier ar litet forbryllande for en falang som ar uppvuxen med den stranga lutheranismen. Har sitter man ute, forst pa begravningsplatsen sedan i anslutning till ett tempel. Mycket informell kladsel, minst sagt. Fyra munkar har huvudrollen och viss vordnad visas da och da. Emellanat pratas det glatt, man roker och dricker lask. Jag fick transportera de aldsta tanterna mellan olika platser och sedan hem.
Igarkvall ensam, Ta akte till Bangkok, mycket ensamt. Hon kommer tillbaka idag!
Har ar varmt, men jag vill anda stanna!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tänker du stanna där och inte förgylla vår tillvaro här hemma? Eler vad? kram

2009-04-17 @ 21:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0