Varan - igen

Nu närmar sig tisdagen raskt, hu. Återstår att göra det bästa av de sista dagarna. Dessutom en del administartion med bilen och datorabonnemanget. Bilen: renew licenceplates. Motsvarar väl närmast besiktningen i Sverige, lindrigare dock. Här kollas att bilen verkligen finns, möjligen de vitalaste funktionerna. Bilen dessutom: försäkringar. Det är säkrast för falanger är närmast rättslösa i trafiken, dessutom kommer Ta att använda den när jag inte är här och hon får inte utsättas för obehagligheter.
Djurlivet: som vanligt men påfåglarna har försvunnit. Häromdagen hade en fisk avlidit och flöt uppochner som fiskar gör efter döden. Snart uppenbarade sig den större varanen. Den spanade länge på bytet (försvarslöst), luktade med sin långa tunga och högg plötsligt och djärvt in på måltiden. Nu förstår jag begreppet crocodile, den var stor...
Varmt, men jag tycker att det är skönt, idag + 40. Blir svårt att anpassa kroppen till svenska förhållanden.


Kommentarer
Postat av: Lars P

Du behöver inte oroa Dig. Jag vet hur Din kropp skall tas om hand och vad den behöver.Öland är minst lika bra som Hua Hin när det gäller Din kropps anpassning.

2009-04-24 @ 09:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0