Båtresa



Det blev några goda dagar i Melakka. En sådan gjorde vi utflykt till en omskriven ö som jag har glömt namnet på.
 ( ok, för vi åker inte dit fler gånger). I kön till båten såg jag det hittills mest genomtänkta survival-kitet. Kvinnan i mitten hade den jättestora lampan under ena armen och en levande höna under den andra (något skymd). Djungel-Jim i bakgrunden som alibi för bilden.
Singapore nästa!
En glad nyhet: mina grannar Neng och Claus skall få barn. Stort party efter beskedet. Fortsatte till sent sent hos mig. Denna dagen något mer stillsam. Min väninna Ta och jag åkte till Hua Hin för litet shopping. När jag tyckte att listan var genomgången frågade jag om det var något mer som behövdes. "Listerine" sa Ta lakoniskt. Hon hade inte sagt något om min andedräkt, detta var subtilt.

Kommentarer
Postat av: Lars P

Kan vi få en bild på Din väninna Ta som på ett så fint sätt nämnde Listerine som om det var nägon typ av juice.

2009-02-10 @ 21:47:40
URL: http://ollethai.blogg.se/
Postat av: Lars P

Kan vi få en bild på Din väninna Ta som på ett så fint sätt nämnde Listerine som om det var nägon typ av juice.

2009-02-10 @ 21:49:21
URL: http://ollethai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0