Uppbrott

Imorgon bär det av på semester. Peter och jag börjar med nattåget till Malaysia. Där några baddagar på Penang, sedan happeningar på väg till Singapore. Kanske Malacka. Vi följer de gamla brittiska kolonisatörerna. Avslut i Hanoi, Peter hem och jag hem till Chokamol. Detta skall bli kul.
Idag lunch och umgänge med göteborgare nyss nedkomna. Sol och bad.
Kvällen rannaharn  (Thairestaurang) fantastiskt god mat ( fisk, räkor, musslor och grönsaker). Jag har slarvat litet med mathållningen, men nu har jag hittat rätta inställningen.
Bilden idag behöver kanske ett förtydligande: det står; don´t step on the clouds, don´t  touch the dragons. Sug på den...
Jag försöker hitta möjligheter till blogg i Asien

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vattnet i Vättern är klart och kallt - litet is inne i vår hamn och svanarna glider förbi och ser ut som om de längtar till sommar. Solbränn dig inte för mycket - har hört att det är farligt. Lycklig resa.

2009-01-19 @ 19:37:58
Postat av: Hans E

Har inte last din blogg pa ett tag. Ar i sydspanien och undersoker om det gar att leva har under svenska vinterkylsperioden. Lev val pa din "semester"

2009-01-21 @ 20:50:29
Postat av: Petra

Hej Olle! Låter som ljuva livet!! What a hard life to live!

Här hemma är det som en vanlig västkustvinter, med andra ord vädret är schizofrent.

Ha en superhärlig semester.

//Petra

2009-01-22 @ 00:08:28
URL: http://petraspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0