Goda och dåliga nyheter

Vi har kallt här, +28. I de goda nyheterna från Göteborg förstår jag att regn, blåst och låg temperatur hindrade julgransuppsättningen från att bli en kioskvältare. 30 personer, varav en dam med hund (i famnen) tyckte att det var bra med granen. Ett annat vittne tyckte att det var bättre förr, med helikopter.

De dåliga nyheterna: priset på saffran har gått upp. Vilka kompensationsåtgärder krävs? Jag förstår att det politiska läget är labilt...

Nu har vi haft en god middag, för säkerhets skull bara Ta och jag. För att inte hetsa upp tankeverksamheten i kommentarerna.

Fortfarande är jag förvånad över censuren. Pistoler och whiskyglas maskas över. Automatgevär och våldsamma slagsmål visas ohämmat.

Dagens namn: Bobby Charlton

Dagens citat: "A working class hero is something to be". Gäller detta fortfarande? John Lennon kunde i och för sig vara dagens namn varje dag...

Dagens bild: såhär känner jag mig fortfarande (och nu svettas jag inte längre)




Kommentarer
Postat av: Karin

Kul att åtminstone få se dig på bild! Vackert foto, men du behöver skaffa nya skjortor som passar till din nya vikt!

2009-11-26 @ 16:12:14
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0