Oändlig resa till floating market

Jag tror att det är meningslöst att beskriva det politiska läget här. Några har troligen ryggmärgsreflexer som oreflekterat ser röda skjortor= de goda, vänster. Jag försäkrar, så enkelt är det inte. En trovärdig källa uppger att om tre dagar får vi veta utgången. Kanske kusligt... Här märker vi inget av de oroligheterna som har pågått länge i Bangkok. Åka till Sverige är inte att tänka på nu när ni har aska som omöjliggör flygtrafiken.

Ett SMS förbryllade mig igår, "ostbågar". Idag kom svaret. "vad kallar mössen sina motorcyklar?" Omöjligt att översätta. "what do mice call their motorcycles? Cheese doodles."

Vi var på en oändlig resa till en floating market igår. Ta hade sagt att det var nära Ratchaburi, en timmes resa från oss. Efter två timmar var vi vilse i djungeln. Några mobilsamtal senare framme hos Tas son med familj. Ytterligare en timme senare kom vi till floating market. Då hade jag redan börjat oroa mig för hemfärden i kolmörkret. Själva marketen var som vanligt, fast större. Hemma, trött och spänd vid 23-tiden, ung sex timmar i bilen. Helst aldrig mer. Detta handlar om kommunikation (kanske också om kultur). Vi är ju vana vid att få ungefärlig avstånds- och platsangivelse.

Dagens namn: Lewi Pethrus

Dagens citat:" It´s better having him inside the tent pissing out, than having him outside pissing in". Amerikansk president om CIA-chef (Hoover).

En del av floating market Amphawat i "motljus". Kväll.

Kommentarer
Postat av: Don C

Dagens citat:

"Det er meget ubehageligt, at jeg glemmer alt det, jeg skal huske, men husker alt det, jeg skal glemme!" (Storm P)

2010-04-18 @ 16:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0