Sjukskriven?

Något hände med mitt inlägg, jag vet inte om det kom ut, jag rättar till.
 
I Sverige är man inte sjuk, Man är "sjukskriven". I så fall har jag varit sjukskriven några dagar. Självförvållat.

Såhär var det: Ta hade bestämt att vi skulle titta på big fish i en akvarieanläggning som enligt henne skulle ligga i Pranburi. En liten resa på ca 30 km. Vi startade på lördagsmorgonen med vännerna Pang och O. Väl framme i Pranburi visde det sig att Ta inte hade en aning om vart vi skulle. Efter fråga på bensinmack åkte vi vidare till Pratchuap Khiri Khan (ytterligare 80 km). Här visste Ta ännu mindre vart vi skulle. Nu blev vi hänvisade till Danh Sing Khon. OK, 30 km till. Jag som inte visste något på denna wild goose chase hade hunnit bli litet irriterad. Särskilt när det inte fanns något akvarium i Danh Sing heller. Detta var en checkpoint till Burma. med en enorm marknad. När vi äntligen kom därifrån hittade vi akvariet. Välordnat med många fiskar och vattendjur. Hemresan, genom ösregn gick väl inte helt i uppsluppenhetens tecken. Vid tretiden stannade vi och åt lunch. Då kom jag på att jag inte hade druckit något på hela resan. Detta blev självmarkerande. Hemma igen började frossan och mattheten komma. Dehydrering tar tid att häva, så söndagen blev en förlorad dag. Tyvärr blev natten till idag eländig också. Ont i ryggen gjorde att jag inte hittade någon ställning att sova i. Piller, massage och liniment, inget hjälpte. Nu känns det som det värsta är över.

Trots allt har jag det bra!

Dagens namn: Za Za Gabor

Dagens citat (från GP): Polisbil körde på uggla i Tuve (nyhetstorka?). Ugglan klarade sig.

Jag bemästrade min butterhet och tog några bilder  (när jag listat ut hur man stänger av blixten)

Rocka


Stor mollusk

Kommentarer
Postat av: Don C

Skuespilleren har den fordel, at han kan tage masken af, vi andre må stadig gå rundt med den.

(Storm P)

2010-08-18 @ 21:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0