Kungens födelsedag

Idag är kungens födelsedag. Dagen används i Thailand som Fars Dag, eftersom kungen symboliserar det yttersta faderskapet. Vi åkte alltså ut till Pa (Tas pappa) med en liten present. Jag tror att han blev glad.

Annars började dagen tokigt, jag försov mig. hade 20 min på mig för att duscha, skapa frukost, klä på mig mm. Lätt jäktad hann jag i tid till första utslaget. Det blev märklig upp-och-nergolf de första nio hålen (två birdies, fyra par och tre trippelbogeys).

I övrigt som vanligt, varmt och gott. Just nu kom en liten regnskur

Dagens namn: Isadora Duncan

Dagens citat: "Vi måste se upp med det mentala lösdriveri som kallas ´sociala medier`". (Kastar jag skit i glashus?). Ja, det sista var också ett citat, Refaat el Sayed.


Såhär fin har Ma och Pa fått entren till sitt nya hus


Pa vattnar gården på sin dag

Kommentarer
Postat av: Don C

Den danske målaren Mogens Zieler brukade ge tre råd till landsmän som hade för avsikt att besöka Stockholm:

1. Besök Nationalmuseum för att se Pilos målning av den danska prinsessan Sofia Magdalena, hon som blev Gustav III:s gemål.

2. Bese Berhard Notkes polykroma träskulptur över S:t Göran och draken i Storkyrkan.

3. Intag sedan lunch på Cattelin-så är det icke mer.



Nu finns inte Cattelin längre. Zum F är ett bra alternativ. Kvarnen och Pelikanen duger också.

2010-12-08 @ 23:19:35
Postat av: Elof

Hur kommer det sig att Du fastnat på Isadora Duncan? För mig är det en av 1900-talets mest fascinerande personer. Dels för sin revolutionära danskonst,dels för sitt tragiska liv. Hon var omgiven av döden. Två av hennes barn drunknade och ett dog nyfött. Hennes ryske man, Sergej Jesenin (mycket älskad poet)dog genom självmord även om många hävdar att KGB var inblandat. Själv dog hon tragiskt genom att hennes schal drogs in sportbilens hjul och ströp henne innan föraren hann stanna. Alldeles innan hon klev in i bilen, utanför hotell Negresco i Nice, uttalade hon "adieu mes amis, I´m off to glory.Många har skrivit om henne som representant för det glada 20-talet t. ex. Jolo.



Nu blott en tillönskan om en God Jul och ett Gott Nytt År från ett vintrigt Göteborg.



PS Glöm inte Nacka på julafton! DS



2010-12-09 @ 21:08:17
Postat av: Don C

Winston Churchill var en känd storkonsument av alkoholdrycker och rökte även cigarr. Trots detta var han förmögen att sköta sitt arbete. Vid ett tillfälle ska han ha sagt: "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me".



2010-12-10 @ 19:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0