Bo Holmberg

Min gamle departementschef är död. De flesta vet ungefär min politiska inställning. Den hindrade inte mig att uppskatta Bosse (som det var ok att kalla honom). Utöver den outsägliga sorglighet som draabbade honom fick han känna på de hårda vindarna i centralpolitiken. Jag behöver inte nämna namn, men ett förstockat motstånatd från finansdepartementet underlättar inte uppdraget att förnya den offentlige sektorn. RIP.

Några dagar har jag tillbringat hos Ta på stranden. Någon liten hjälp har jag väl kunnat vara, mest har jag blivit solbränd ( något vi försöker undvika).

Dagens citat en punch line ni kan fundera på. En man klagar på lomhörd ande: "Who the hell asks for a 12 inch pianist?"

Dagens namn: Ove Segerbäck

Här kommer grannarna in med dagens fångst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0