Cable Hogue

Häromdagen när vi var på väg från klubbhuset till P-platsen såg jag en minibuss som herrelöst rullade framåt. Rådigt tog jag spänntag mot fronten för att stoppa framfarten (ni minns väl den hemska scenen i "Balladen om Cable Hogue" när Cable behandlade den första bilen han hade sett  som en häst  ). Alltnog, jag stod där och spjärnade och kände mig hjältemodig, kunde inte förstå varför folk fnissade runt om. Då upptäcker jag chauffören bakom bussen, han hade velat flytta den men ville inte slösa bränsle. Alltså, han knuffade och jag spjärnade emot...

Piratens utmaning behöver tydligen en ny genomgång:
Utmaning: Kasta en golfboll över idegranen, du får tio minuter och tre provkast.
Vadet: fyrtio pund
Uppgiften: Enkel, Piraten bedömde det som att pengarna var hans.
Problemet: Det fanns ingen golfboll i närheten

Dagens namn: Pernell Roberts. Adam var den siste levande från "Bonanza".

Dagens citat: "Here I stand all alone, in my rented tuxedo". Så mycket sorg, så mycket längtan i den enkla raden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0