Party mm

Denna veckan har varit präglad av sammankomster. Först mothers nyårskalas, sedan begravningskvällar varje kväll, utom fredag.

Fredagskvällen var vi på ett stort kalas, delvis sponsrat av en radiostation.

Meny:
- Fiskbullar, starka med sojasås
- Stekt kyckling med sallad
- Nudelsoppa med kött och svamp
- Stekt ris med grönsaker + en stark soppa
- Rambutan i sin burk

Dryck: Fanta (grön), Pepsi, whisky med sodavatten, alt Pepsi. Is.

Huvudingredienserna i själva festen var artistuppträdanden, karaoke med amatörer och tävlingar. Jag var skeptisk från början, men detta blev kul!

Det var påfallande hur lättvindigt de flesta klarade att bli intervjuade vid mikrofonen eller presentera sig på scenen. Vem som helst kan gå upp på scenen inför 400 åskådare och sjunga/mörda en populär låt. Jag funderar över om det handlar om thailändarnas rituella hälsningsceremoni och -fraser som hinner ta bort ev rampfeber.
Tom jag fick mitt moment in the sun och stapplade fram något om mitt namn, gott nytt år och att jag älskar Thailand.
Jag glömde dansen! Festan var alltså utomhus, dansen fick trådas på bara marken. Jag är ingen stor dansör, men väluppfostrad. Blev uppbjuden och kunde faktiskt ha kul på "dansgolvet".
En annan bra sak med dessa kalas är att de börjar mellan 18 och 19, slutar vid 23. Perfekt.

Begravning har ju ett allvarets prägel över sig -tycker vi. Här är det visserligen ett avsked, men det sker avspänt.
Idag var det pang -pang, som Ta säger. Mycket välfunnet för kremeringen av den döde föregås av kraftiga smällar (för att skrämma bort onda andar?). Pang - pang föregås av en fin ceremoni där den närmaste familjen tar farväl av den döde. Musik och en dansös förekom. Applåder ok.

Dagens namn: Idi Amin

Dagens citat: "I sta´n är dom så artiga. Dom kallade mig bonnjävel fast jag bara är dräng!"

Tyvärr glömde jag kameran både till partyt och pang - pang. Bilden får bli yours truly med kamrater på mothers nyårskalas.


Kommentarer
Postat av: Karin

Här har också varit fest - julfest (som du ju vet).Blevväldigt lyckat, men vi saknade dig!!!

2010-01-10 @ 16:11:39
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0