Finn ett fel i bilden

Man kan naturligtvis inte säga att livet här har återgått till det normala. Men, de senaste månadernas otäckheter är över. Nu väntar rättsligt efterspel för flera deltagare i "demonstrationerna".

Jag har lekt med tanken att politiska aktivister intog Stockholm i ett område: Centralstationen-NK-Stadsbiblioteket-Bantorget-Centralstationen. Skräckscenario för stockholmspolisen och regeringen. Skulle man låta demonstranterna  1) bygga upp en stor scen, 2) bygga barrikader och palissader 3) tillåta granateld och andra våldsamheter inifrån lägret. Detta i över två månader?
Jag ger inget svar, för jag har inget...

Kommentar till kommentarerna blir endast detta. "halva folket tar till våld". Thailand har över 70 000 000 invånare. I Bangkok var demonstranterna som flest 10 000, vid uppbrottet 3 000. I Chiang Mai (250 000 inv, regionen 1,5 milj) demonstrerade som flest 5 000. Jag tror fortfarande på att Thailand kan hålla ihop. Mitt tidigare inlägg med ett tänkt tal (som var litet satiriskt tänkt) blev nästan ordagrant hållet av premiärminister Abhisit (jag stavade namnet fel tidigare). Utelämnande en del avslöjanden, men i allt väsentligt följande min agenda. Glöm inte att Thailand har börjat en resa mot större öppnhet och "demokrati". Man kan hoppas att det nya statsskicket inte stelnar som hos många europeiska stater i snarare "byrå-" än "demo-" krati.

I detta sammanhanget vill jag peka på ett intressant avsnitt i Günther Grass "Flundran". En tänkt Vaco Da Gama återvänder till Calcutta i nutid. Eländet och kaoset beskrivs. Hans slutsats är dock att insättande av social ingenjörskonst i detta myller skulle döda allt liv och all charm. Kan vi jämföra med Rosengård, Hjällbo mfl...

Vi festar vidare. Igår nytt kalas. Vi fick hedersplatser, dvs nära scenen. Det betyder också nära högtalarna. Efter en timme med medioker mat, drinkar (ni vet) och musikunderhållning åkte vi lomhörda hem...

I morgon har Ta födelsedag. Stort kalas.

Dagens namn: Anna Book

Dagens citat: "Jag vill dansa i freon"

Finn ett fel i denna bild (jämfört med tidigare) 






Kommentarer
Postat av: Karin

Stort GRATTIS till Ta!

2010-05-24 @ 11:46:57
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0