Thailand calling

Här är gott. Varma och litet fuktiga dagar. Våra engelska grannar kom tillbaka idag, de hade hämtat den lilla hunden "Nipper" från hundhotellet (Ta har inte kunnat förstå att man döper en hund till "bröstvårta", svårt med r och l).

Jag försöker följa svenska nyheter, det verkar inte hända så mycket i Sverige. Orolig för Lill Babs som har råkat ut för en olycka, orkade dock inte ta reda på vad den bestod i.

Valet står väl alla upp i halsen. Jag har röstat per post, hoppas att den rösten kommer fram. Förr var det ju väldigt spännande när "utlandsrösterna" skulle redovisa. Nu läggs de i valurnan och räknas på valdagen utan dramatik.

Någon måste hjälpa mig att identifiera "Wolfgang Hansson" i Aftonbladet. Han (?) kommenterar vildsint allt från mellanöstern till giftiga svampar och vänsterhänthet. Schibsted har gjort ett genidrag när man uppfann denna figur som trosvisst och tvärsäkert uttalar sig om allt. Varje tidning borde ha en sådan funktion. Den + TT skulle räcka (han har varit inne på sporten också). Så stoppas tidningsdöden.

Intressant med Asien är att Europa får väldigt liten uppmärksamhet. Någon gång kommenteras Eurons förhållande till de stora valutorna här. Annars har vi ju ganska stora grannar som påverkar en hel del. Europa och europeisk kultur finns på marginalen. De flesta vet inte vem Winston Chuchill var, Shakespeare är okänd för de flesta. För att inte tala om Towa Carson.

Dagens citat. "Jag kan se moroten i slutet på tunneln"

Dagens namn: Pirmin Zurbruggen

Här är vår sötaste granne, Sofia, på besök









Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja då såg jag att du skött dina medborgerliga plikter.Ska hälsa då maken kommer. Vet ej ngt om de onämnbara. Kram

2010-09-09 @ 18:19:00
Postat av: Bjorn Gadler

Hej Olle,

Tack for din uppvaktning, den uppskattades varmt.

Nu en fraga: Hur anda in i aftonsangen hamnade du i Thailand?

Jag forstar att du ville komma bort fran det urtrakiga Sverige. Skatter, likhet ialla lagen och allting djadrans skit.

Atminstone var det for mig. Ett nytt liv med friska vindar. Jag har nu bott ca 24 ar i USA och trivs mycket bra trots allt javelskap fran regeringen.



MVH

Bjorn

2010-10-15 @ 18:28:24
URL: http://ollethai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0